Wednesday, January 31, 2024

Poligami. Menormalisasikan sebagai haram

 Poligami. 

Sekarang ni puak  menormalisasikan apa yang alquran larang sebagai perkara biasa dan dianggap sebagai bukan maksiat. Iaitu dinormalisasi perbuatan fasiq sebagai perbuatan biasa dan dijadikan budaya.


Dan siapakah lagi yang lebih aniaya dari orang yang mengada-adakan perkara-perkara yang dusta terhadap Allah, atau yang mendustakan ayat-ayat keteranganNya? Sesungguhnya orang-orang yang zalim itu tidak akan berjaya

Dulu kawin ramai ikut sunah tapi dinormalisasikan hanya monogami saja. Dan dianggap pelik dan berdosa jika amalkan poligami. 


Strategic impression menagement ujudnya mind set yang poligami itu teruk,jahat, dan tidak elok diamalkan. Malahan serangan dibuat setiap penjuru orang yang poligami dengan penuh emosi mencopkan gila,sewel,tak betul,buang tabiat,tidak pernah dibuat orang.Dengan penuh marah emosi,dendam,tak puas hati poligami yang disyariatkan allah dan sunah nabi. Dimanakah iman kamu?


Mereka tidak berusaha mencegah kemungkaran malahan membiarkan kemungkaran berterusan sebab mereka dah anggap bukan mungkar.malahan sesiapa yang berusaha mencegahnya dianggap dan dispin jahat.

No comments: